Název projektu: Gamifikovaný znalostní program v oblasti kyberbezpečnosti využívající umělou inteligenci podporující zaměstnatelnost a podnikavost mezi mladými lidmi
Trvání: 1.10.2022 – 30.9.2023
Financování: projekt je kofinancován z EU z programu Erasmus +
Projektový web: https://cyberbox.czech-up.cz/
Úloha EPMA: koordinátor projektu a partnerská organizace
Projekt programu Erasmus+, CyberBOX, byl zahájen na začátku října 2022 a plynule navazuje na projekt GameBOX. Jeho hlavní myšlenkou je kybernetická bezpečnost na internetu, čímž naplňuje potřebu dnešního digitálního věku. Hlavním výstupem projektu bude vzdělávací program s herními prvky, zaměřený na témata kybernetické bezpečnosti, jako je sociální hacking, phishing, malware. Vzdělávací program doprovází mentor, který provede úvodními tématy, vysvětlí, jak se se hrou pracuje, a bude působit jako moderátor jednotlivých kol hry. Program bude přeložen do angličtiny, slovenštiny a ukrajinštiny a hlavní cílovou skupinou, pro kterou bude určen, jsou mladí dospělí ve věku 16-35 let. Statistiky totiž ukazují, že tato skupina je z hlediska kybernetické bezpečnosti nejméně obezřetná, přestože na internetu tráví hodně času. Program se proto zaměřuje na rozvoj klíčových dovedností pro ochranu před kybernetickými útoky a zahrnuje prvky mediální gramotnosti, jako je kritické myšlení, dále volbu silných hesel, co se děje, když absentuje SW obrany, jako je antivir, firewall a pod.