ALL DIGITAL Weeks je každoroční kampaň pořádaná mezinárodní organizací ALL DIGITAL týkající se digitální inkluze a posílení digitálních kompetencí a dovedností na různých úrovních, která probíhá v centrech digitálních kompetencí, knihovnách, komunitních i školících centrech, vzdělávacích institucích a na dalších místech po celé Evropě.
Tato kampaň probíhá od roku 2010 a pomohla více než 1,4 milionu lidí poprvé vstoupit na internet, rozšířit své digitální dovednosti, poznat a inspirovat se tím, co je pro ně v oblasti technologií nového či se dovzdělat i reklvalifikovat. Podívejte se na minulé ročníky kampaně.
ADW podporuje různé aktivity na podporu a rozvoj digitálních dovednosti občanů EU, které je podporují a/nebo jim umožňují plně se zapojit do společnosti a všeobecně plně čerpat výhody z digitální transformace.
Cíle kampaně:
- maximalizace dopadu a zviditelnění akcí účastnických organizací v oblasti digitálních dovedností, odborné přípravy a vzdělávání;
- vytvoření dialogu mezi tvůrci politik, zúčastněnými stranami a odborníky na digitální vzdělávání;
- podpora šíření projektů a činností EU zaměřených na zvyšování digitálních dovedností a kompetencí pro digitální transformaci.
Klíčová témata“
Všeobecně se kampaň věnuje podpoře digitálních dovedností. Tři týdny kampaně se zaměří na následující konkrétní hlavní témata, v jejichž rámci budou organizována všechna školení a akce na lokální, národní i mezinárodní úrovni v celé Evropě:
- Digitální dovednosti pro “rovnost, rozmanitost a začlenění” – od základních po pokročilé
- Dílčí témata: Digitální dovednosti pro život, zaměstnání a rekvalifikace pro všechny
- Dílčí témata: migrace, demokratizace, genderové rozdíly, etnická příslušnost
- DigComp a certifikace digitálních dovedností (MyDigiSkills, Evropský certifikát digitálních dovedností, DigComp Hub)
- Digitální mediální gramotnost a kultura
- Kybernetická bezpečnost a bezpečnější internet
- Digitální dovednosti pro životní prostředí a udržitelnost (odkaz na Twin Transition, GreenComp, SDGs)
- Digitální dovednosti pro konkrétní odvětví(knihovny, kulturní a kreativní odvětví, doprava, zdravotnictví…).
Do kampaně se může zapojit kdokoli. Jak?
- Uspořádáním online/offline akce, školení, workshopu nebo příslušné aktivity zaměřené na digitální dovednosti, která se uskuteční v období od března do června 2023.
- Zapsáním akce, školení, workshopu se na mapu ADW23.
- V případě výběru vaši aktivity její prezentací na závěrečné akci ADW23, která se uskuteční 5. května 2023 pro celoevropské publikum.
- Propagací ADW23 kampaně a důležitosti digitálních dovedností, sdílením svých příběhů, fotografií a videí prostřednictvím svých kanálů sociálních médií a webových stránek s použitím hashtagů #ADWeeks2023 #AllDigitalWeeks. Těmito hashtagy se vaše akce dostane mezi další propagované v rámci kampaně.
EPMA je letošní rok národním koordinátorem ADW23:
- Pomůžeme vám s umístěním vaší aktivity/ akce/ události na mapě ADW23.
- Poradíme, zda je vaše aktivita/ akce/ událost relevantní pro zapojení se do letošní kampaně
- Budeme propagovat vaší aktivitu/ akci/ událost na našich sociálních sítích.
- Zprostředkujeme evropský certifikát vydaný ALL DIGITAL.
Neváhejte nás kontaktovat, k dispozici jsou:
Iva Walterová, walterova@epma.cz, tel. 00420 776 667 062
Miriam Šipošová, siposova@epma.cz, tel. 00420 606 748 894