Dne 21. října se EPMA zúčastnila závěrečné mezinárodní konference k projektu Agile2Learn, který vytvořila společně s partnery z Německa, Itálie a Řecka. Konference se konala v řeckém městě Larissa, na půdě Univerzity v Thesálii. Konferenci zahájil rektor univerzity za hojné účasti místních i zahraničních učitelů.
Po prezentaci projektu a jeho výstupů bylo slovo uděleno učitelům, kteří se projektu zúčastnili a jako první prošli výcvikem. Byl to inspirativní den, během nějž zaznělo mnoho zkušeností učitelů ze 4 evropských zemí s aplikací agilního projektového učení.
Všichni učitelé, kteří si výcvikem prošli a aplikovali metody v praxi, uvedli, že nový způsob práce v hodinách měl u studentů velký úspěch. Nejen, že práci v hodině věnovali větší pozornost, ale současně se rozvíjeli v komunikaci, prezentaci výsledků, plánování práce na zadání, nový způsob práce jim umožnil projevit a rozvíjet svou kreativitu, naučit se pracovat v týmu, vyzkoušet si role v týmu a hodnotit, zda dosáhli vytýčených cílů, kterých chtěli během realizace zadání dosáhnout. Zkrátka, studenti si “osahali” metody práce běžně využívané ve světě dospělých.
Velmi pozitivním bylo zároveň zjištění pedagogů z pilotního výcviku, že nový způsob výuky má velmi efektivní a pozitivní dopad při práci se studenty s poruchami učení. A celkově má velmi pozitivní dopad na zvýšení motivace studentů.
Sborník z konference naleznete na webu našeho projektu: https://agile2learn.eu/…/university-of-thessaly…/









